Stel gerust uw vraag over brandpreventie.

Hulp nodig bij het vinden van de juiste brandblusser?

Doorloop onze keuzemodule en u weet direct welke blusser u nodig hebt:

Meest gestelde vragen over Garantie en Defecten
  1. Heb ik garantie op mijn aankoop?
  2. Aanvullende fabrieksgarantie
  3. Stappenplan garantie en defecten
  4. Verzendkosten bij beroep op garantie
Heb ik garantie op mijn aankoop?

Preef verleent garantie op alle producten in het assortiment. De garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die u reeds heeft. Wij als verkopende partij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er van verwacht wordt. Is dit niet het geval, dan zorgt Preef voor herstel of vervanging en zelfs voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is.

U vindt de garantieperiode onder het tabblad ‘Specificaties’ op de productpagina van het product. Om aanspraak te maken op de garantie dient het product in originele staat te zijn (onbeschadigd en – daar waar aanwezig – voorzien van de originele verzegeling en/of borgpen). Wanneer u aanspraak wilt maken op garantie dan kunt u hierboven klikken op 'Stappenplan garantie en defecten'

Aanvullende fabrieksgarantie

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. De garantietermijnen staan op de site bij elk product vermeld. Wilt u meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt? Stuur ons dan een e-mail om te vragen naar de geldende aanvullende garantie voor die fabrikant. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen, zoals hierboven beschreven.

Neem in het geval van een gebrek altijd eerst contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt. Het is belangrijk dat u het defect direct na het ontdekken meldt. Wij verzoeken u vriendelijk om hiervoor het "Stappenplan garantie en defecten" te volgen.

Stappenplan garantie en defecten

Wilt u zich beroepen op de garantie op een product? Dan vragen wij het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij de garantieaanvraag snel en zo soepel mogelijk afhandelen.

  1. Stuur een bericht aan klantenservice@preef.nl om te melden dat u een artikel voor garantie retour wilt sturen.
  2. U ontvangt per ommegaande via e-mail een garantieaanvraagformulier. Wij verzoeken u vriendelijk om dit gelijk in te vullen en terug te sturen.
  3. Wij onderzoeken uw klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.
Let wel: dit is niet hetzelfde als ruilen of retourneren. Lees daarvoor eerst Retourneren.

Verzendkosten bij beroep op garantie

Nadat u het garantieaanvraagformulier hebt ingevuld, kunt u het product naar ons opsturen. Klik hier hoe u het pakket dient aan te bieden. Laat het pakket voldoende frankeren en voeg het bonnetje bij het pakket, zodat wij dit kunnen vergoeden. Preef draagt tevens de kosten van de retourzending van het gerepareerde of vervangende product.